Brr... wat koud..!

23 april 2009 - Kampen, Nederland

Hoi allemaal,

Inmiddels weer terug in ons kikkerlandje! Veel trouwe lezers heb ik al weer gezien/gesproken. En kreeg van velen de vraag… wanneer komt het laatste verhaal er nou op… Het duurde even.. maar hier is ie!!

De laatste week zouden we doorbrengen op 2 eilanden en nog een dagje Singapore.
Even voor het beeld.

Zaterdag 22 april

Aangekomen op Langkawi moesten we een extra toeslag betalen voor de taxi. Daar zaten we natuurlijk niet op te wachten.. maar ja.. je moet toch naar een hotel zien te komen. Het was even rondkijken, maar gelijk de kamer bij de eerste guesthouse genomen. Heerlijk geslapen en de volgende dag naar de Breakfastbar geweest. Dat is een restaurantje waar je heerlijk (westers) kunt ontbijten en waar veel backpackers komen. Daarna heerlijk naar het strand geweest. Wat geweldig is Langkawi. Super wit zand en een ontzettend mooi uitzicht vanaf je strandbedje.

De volgende dag eigenlijk precies hetzelfde ritueel. Heerlijk om na 2,5 maand op het strand te liggen! Op Bali hebben we dat natuurlijk ook 2 dagen kunnen doen, maar in vergelijking met Bali is Langkawi echt een paradijs.

De derde dag hebben we een excursie gedaan. ’s Ochtends werden we opgehaald met een busje en gingen we met een speedboot verder. We hebben ‘eilandhoppen’ gedaan. Het eerst eiland heet: Pregnant Island. Bij aankomst kwamen er allemaal apen uit de bossen rennen (schrokken ons dood!) en na een stukje lopen kwamen we bij een meer aan met bergen daarom heen. Was een mooi gezicht. Het verhaal gaat dat als je wat van dat water drinkt je zwanger wordt. We hebben er wel in gezwommen, maar ons mond nog maar even goed dicht gehouden haha. Daarna gingen we Eagles voeren. Stukken kip werden in de zee gegooid en ineens kwam er een zwerm met roofvogels aan. Erg mooi om te zien. Hierna gingen we naar een onbewoond eiland. Een prachtig strandje met ontzettend fijn wit zand en een mooie blauwe zee. ’s Middags zijn we naar het taxfree winkelcentrum gegaan. In het dorpje zelf was geen pinautomaat dus hebben we hier maar wat geld uit de muur gehaald.

De laatste dag op Langkawi hebben we heerlijk in de schaduw gelegen. Het is echt ontzettend warm in de zon en je verband levend! Ik heb er een mooie herdenking aan over gehouden. Rond een uurtje of 5 werden we opgehaald en zijn we naar het dorpje gegaan waarvandaan de boot vertrekt naar Penang. We dachten dat is mooi makkelijk en dan kunnen we ’s avonds nog naar de avondmarkt. Nou dat viel dus een beetje in het water.. toen we op de markt liepen zagen we al een hele donkere lucht aankomen en even later regende het ontzettend hard. Een hele poos geschuild en uiteindelijk toch maar naar de winkels gelopen. Hierna weer terug naar ons hotel. Het was laagseizoen en volgens mij waren we ook zowat de enige in het hotel, we hebben niemand gezien!

’s ochtends met de taxi naar de haven en kaartjes gekocht voor de boottocht naar Penang. De boottocht duurde een poosje, maar we zaten goed. Bij aankomst in Georgetown hebben we een taxi genomen en zijn we gedropt bij een te duur hotel. Hier toch maar uitgestapt en even verder rondgekeken. Blue Diamond hotel… daar zijn we uitgekomen. Het werd wel tijd om te eten, maar we hadden geen zin in rijst.. geen tentje kunnen vinden waar GEEN rijst op de kaart stond. Een taxi gepakt naar het grote winkelcentrum en bij een pizzatent een heerlijke pizza gegeten. Hierna nog naar de bioscoop geweest en toen vonden we het wel welletjes.

De volgende dag zijn we naar de Penanghill geweest. Wat een gedoe is dat. Eerst stonden we heel lang bij een busstation op een busnummer te wachten die daar niet eens langs zou komen! Dus een andere bus genomen naar een ander busstation en daar weer wachten op de juiste bus. De busreis duurde gigantisch lang, terwijl het maar een klein eindje was. Maar goed.. het scheen de moeite waard te zijn. Bij de Penanghill aan te zijn gekomen zagen we een treintje wat heel stijl de berg op ging. Kaartjes gekocht en het treintje ingegaan. Het duurde een halfuur voordat we boven waren. Eindelijk boven was het wel de moeite waard! Wat een super mooi uitzicht (alleen hadden we wel de pech dat het weer niet echt mee zat, maar ondanks dat zagen we nog genoeg!). En.. weer met het treintje een halfuur naar beneden. De terugweg hebben we nog langer op de bus moeten wachten, maar uiteindelijk zijn we weer veilig in Georgetown aangekomen. ’s Avonds heerlijk rijst gegeten en een avondje internetten gedaan. ’s Nachts erg slecht geslapen. Voelde overal beestjes kriebelen, was blij dat dit de laatste nacht in dit hotel was. Laat in slaap gevallen en de volgende dag nog wel redelijk lang geslapen.

Rond 12 uur moesten we uitchecken en zijn we op de bus gestapt richting Batu Ferrengi (geen idee hoe je het precies schrijft). Batu Ferrengi schijnt 1 van de leukste badplaatsen te zijn op Penang. Nadeel is dat er veel kwallen in de zee zitten. Niet echt fijn om daar te gaan zwemmen dus. We hebben op een terras op het strand wat gegeten en daarna een stukje over het strand gelopen en weer richting Georgetown gegaan. We zijn er bij het winkelcentrum uitgestapt en hebben nog een lekker Belgische wafel gegeten. Even wat Europees. Hierna richting het hotel gegaan en een taxi naar het vliegveld genomen. Op het vliegveld kwam een Iranees meisje naast ons zitten en begon tegen me te praten. Uiteindelijk hadden we vertraging, maar wel 1 gelukje dat meisje wat we tegen zijn gekomen heeft ons een lift gegeven naar het centrum van Kuala Lumpur en haar vriend heeft ons zelfs voor het hotel afgezet! Het was trouwens nog wel een gedoe om een hotel te krijgen aangezien het pasen was! Hier hadden we dus helemaal niet meer aan gedacht. Na wat moeilijk doen (omdat de prijzen waren verhoogd) en na wat afdingen toch de kamer genomen. Het was een nieuw (schoon!!) hotel en we hebben er al eerder een paar dagen geslapen.

Ons laatste dagje Kuala Lumpur… na het ontbijt zijn we naar Chinatown gegaan en hebben hier de laatste inkopen gedaan. We zouden eerst naar de bioscoop, maar vanwege de tijd hebben we dat toch maar overgeslagen. Ik wou nog een keer met de mooie torens op de foto. Helaas heeft het de hele dag geregend en ging dat dus niet goedkomen. We hebben nog wel heerlijk gegeten bij Santini en daarna zijn we naar Marleen gegaan. Hier hebben we al onze spullen opgehaald die we de afgelopen tijd bij haar achter mochten laten! Super bedankt! En tja.. dan slaap je nog 1 nachtje in KL.

Toen we wakker werden hebben we op een terras nog wat met Marleen gedronken en hebben we nog wat met z’n 3-en gegeten in een foodcourt. Tja.. dan moet je toch afscheid nemen. Nou dat valt viel me toch best zwaar. Marleen, nogmaals ontzetten bedankt voor al je hulp en gezelligheid! Echt super!
Op de valreep nog een trolley gekocht waar ik mijn laatste souvenirs in kwijt kan en op naar de bus naar Singapore. Wat een super bus was dat.. een ruimte niet te geloven en de buschauffeur deed op commando een film met Engelse ondertiteling in de dvd-speler.Voordat we het wisten zaten we in het centrum van Singapore.. en wat doe je dan? In de lonely planet kijken waar je precies bent en vragen of er ergens een hotel in de buurt is. We hadden begrepen dat Singapore ontzettend duur was, gelukkig viel het hotel reuze mee en we hadden wel zin in een lekker hotel (geen gammel hutje!!) Dat was verleden tijd!! ’s Avonds een beetje rondgelopen door de buurt en bedenken wat we de volgende dag zouden gaan doen.

We konden dus nergens een tentje vinden om Westers te ontbijten dus zijn we maar gewoon met de metro richting het echte centrum gegaan om daar een boottocht over een rivier te maken. Aan deze rivier hebben we wat gegeten en daarna in het bootje gestapt. Wat een stad is Singapore zeg!!! Hoge gebouwen en zo gigantisch schoon. Er zijn veel regels in Singapore. Je krijgt al een boete als je wat op de grond gooit. Het boottochtje was leuk. Na het boottochtje naar de Chinese wijk gelopen en daarna weer terug naar het hotel. Hier moesten we ons nog omkleden voor het vliegtuig en hebben we de laatste spullen in de trolley gedaan. Het baliepersoneel zat ons wel een paar keer aan te kijken, maar daar trokken we ons niks van aan. Met de metro naar het vliegveld gegaan en tja.. toen was het zover!!
Ik had ontzettend veel zin om weer naar huis te gaan. Je kijkt er in zo’n laatste week gewoon erg naar uit.

We hadden eigen beeldschermpjes in de hoofdleuning van de stoel voor ons met de nieuwste muziek en films.. Helaas werkte dat schermpje bij mij niet.. maar misschien maar goed ook, want heb heerlijk kunnen slapen in het vliegtuig. De vlucht ging goed de 13,5 uur zaten er zo op. Overstappen in Londen ging ook prima.. en toen was het nog maar een uurtje vliegen naar NEDERLAND!

Op het vliegveld stonden mijn ouders en broertje, Peter, Hennie en Lydia mij al op te wachten. Helaas was het welkomstcomité van Nathalie iets te laat, maar ook dat is helemaal goed gekomen.

En hier zit ik dan thuis het verhaal te typen.. Ik wil iedereen ontzettend bedanken voor de berichtjes op de site ook de mensen die dat niet hebben gedaan maar toch af en toe een kijkje hebben genomen. Erg leuk dat iedereen zo heeft meegeleefd.

Groetjes Nathalie en Chantal

1. Henny:
    23 april 2009
    Hey meid,

Ik ben blij dat je weer heelhuids terug bent en dat je de laatste 3 maanden heerlijk hebt kunnen genieten, op de beestjes na, haha!! Je hebt een hele mooie ervaring achter de rug, en die kan niemand jouw meer afpakken! Blijf de leuke en mooie dingen herinneren en pak zo af en toe je verhaal en foto's erbij.
    En nu weer een nieuwe fase... samen met Peter! Ik wens je heel veel liefde en geluk! Chantal, ik hou van jou!
  2. Wilme:
    24 april 2009
    Ey Chantal,

Gelukkig toch nog een bericht van de thuiskomst.
    Terug reis goed verlopen en heelhuids thuis.
    Een hele belevenis achter de rug, cool joh.

Gert en ik wensen jou en Peter veel geluk en eerst oefenen en dan maar trouwen. Lekker samen genieten van het leven.

Toedeloe

Gert en Wilma
  3. joke:
    27 april 2009
    hi chantal
    blij dat je weer veilig thuis bent
    na de vakantie van de kids komen we graag een avondje langs om je verhalen te horen
    groetjes o h t j
  4. Jessica:
    28 april 2009
    hey Chan,

Wat gaan 3 maanden toch snel! Voor je het weet is het voorbij, we zijn wel blij dat je weer thuis bent.
    Heb al die tijd genoten van je verhalen op de site.

Groetjes
  5. Leon:
    15 mei 2009
    Welkom thuis, jullie hebben mooie verhalen/reis gehad zeg. Ik ga over 6 weken die richting op, kheb nog wel een paar vraagjes eigenlijk. Kan 1 van jullie mij mailen, mits je open staat voor vragen tenminste.

Gr Leon