Buy something from me Miss..

11 maart 2009 - Siem Reap, Cambodja

Hoi allemaal,

Buy something from me Miss, tuktuk lady?, motorbike, buy a book??... pfff gek worden we er zowat van!!

We hebben inmiddels al een hele afstand afgelegd (zitten nu weer in Bangkok!). In ons laatste blog zijn we gebleven in Hanoi, dus zullen we het nu vanaf daar weer oppakken.

Na terugkomst uit SaPa hebben we dus nog een dagje in Hanoi rondgelopen en 's avonds de nachtbus genomen naar Hue (Midden-Vietnam). Wat grappig hieraan is dat de nachtbus in Laos anders was ingedeeld dan deze. In Laos had je 1 gangpad en aan elke kant een 2 persoons bed en in Vietnam had je 3 rijen en elke rij was een 1 persoons bed. Maar goed, de reis naar Hue verliep aardig snel. Bij aankomst stond er al iemand op ons te wachten die ons naar het hotel heeft gebracht. Daar de tassen gedropt en meegedaan aan een stadtrip door Hue. Dit vonden we helemaal niks aan. We hadden tombes bezocht, maar dat was eigenlijk gigantisch duur en moest je weer voor betalen. Dit hebben we dus maar overgeslagen. Na afloop nog een winkelcentrum ingedoken en daarna lekker op tijd gaan slapen.

De volgende dag gingen we 's ochtends op tijd weg met de bus naar Hoi An. Hoi An is echt een super leuk (Frans/visstadje). Lekker klein, zodat je overal heen kunt lopen en wat helemaal leuk is... dat ze kleren voor je op maat maken, wat je wil.. een jurkje, broeken, jassen van alles!! Hier hebben we dus eerst weer wat inkopen (een jas, wat jurkjes, rokjes, broek, slippers en schoenen die te lelijk om aan te hebben. Chantal heeft ze inmiddels ivm ruimtegebrek weggegooid en Nath heeft ze nog aan haar tas hangen. De volgende dag hebben we nog wat rondgelopen en 's avonds vertrokken richting Nha Trang.

Inmiddels is de trolley van Chantal helemaal vol en Nathalie is afgeladen en koopt binnenkort een trolley. In Nha Trang (te vergelijken met een Spaanse badplaats) kwamen we 's ochtends weer erg vroeg aan. Tassen in het hotel achtergelaten en richting het strand gelopen om even een kijkje te nemen.. Nou erg leuk was het niet want bij het strand aangekomen begon het ineens keihard te regenen!!! Daar hadden we natuurlijk niet op gerekend en we baalden daar ook flink van! Het heeft de hele dag geregend en ondertussen hebben wij 's middags maar een middag dutje gedaan en 's avonds een hapje gegeten en onverwachts een trip geboekt met de Easyriders. Easyriders zijn motormuizen die al je bagage incl. jezelf achterop de motor meenemen en je het 'echte' Vietnam laten zien. We hebben een trip van 3 dagen/2 nachten geboekt. Tijdens deze dagen hebben we allerlei fabriekjes bezocht en in lokale restaurantjes gegeten. We vonden de excursie erg leuk, kregen op een gegeven moment wel een beetje last van onze kont, maar dat hadden we er wel voor over. We hadden een leuke groep. 2 meiden uit Denemarken en 2 uit Duitsland. Na afloop werden we afgezet in Dalat (een bergdorpje in het zuiden van Vietnam). Van daaruit zijn we met de bus naar Saigon gegaan.

We kwamen 's avonds laat in Saigon aan. Ergens laat aankomen is altijd erg lastig want je MOET dan nog op zoek naar een slaapplek. Naar een paar keer vragen hadden we een veel te duur hotel gevonden en gelijk bedacht om de volgende dag op zoek te gaan naar een andere slaapplek. Dat is ook gelukt en we sliepen daarna voor de helft van het dure hotel. Daarna op verkenningstocht door Saigon (Ho Chi Minh) gegaan. We waren halverwege toen het super hard begon te regenen en onweren (een wolkbreuk). We zijn gaan schuilen in een restaurantje, dat duurde op een gegeven moment te lang (zaten al 2 uur te wachten) en hebben een poncho gekocht. Zag er erg leuk uit haha. Nog naar een veel te duur winkelcentrum geweest en daarna weer richting ons hotel gelopen door een chique en dure wijk (we hebben ook nog het werk van Chantal gezien en daar een foto van gemaakt). 's avonds in de omgeving van het hotel een drankje gedronken (een cocktail van 2 liter!).

De volgende dag moesten we er op tijd uit. Eigenlijk moeten we dat de afgelopen 2 maand elke dag!! Voor ons dus eigenlijk geen vakantie.. We hebben een excursie geboekt naar de Chu Chi Tunnels. In de oorlog hebben de inwoners van Chu Chi een heel tunnelstelsel onder de grond gemaakt om zo terug te vechten en te schuilen. Erg mooi en indrukwekkend om te zien.
's middags weer op verkenningstocht gegaan en 's avonds ons laatste geld opgemaakt, omdat we de volgende dag vertrekken naar Cambodja!

We hebben toch voor de bus door Cambodja gekozen. Het gaat ons evenveel kosten als het vliegtuig van Saigon naar Bangkok en als we met de bus gaan zien we ook nog een een stukje Cambodja. 's ochtends vroeg vertrokken en 's middags kwamen we al in Cambodja (Phnom Penh) aan. Een tuktuk chauffeur heeft ons naar een hostel gebracht en daarna zijn we met hem doorgegaan naar de Killingfields. Hier zijn tot ongeveer 30 jaar geleden gevangenen op brute wijze vermoord. Het hoofd werd er zelfs afgehakt. Een groot gedeelte van de schedels zijn nu te zien in een glazen toren. 's avonds hebben we nog ergens een drankje gedaan en daarna op tijd wezen slapen (van dat reizen word je toch wel erg moe).
De volgende dag zijn we alweer vertrokken naar Siem Reap. Hier zijn we 's middags aangekomen en tot onze grote vreugde was de markt hier geweldig!! Hebben dus nog meer spullen gekocht en weten niet meer zo goed hoe we alles mee moeten krijgen.. Nu lijkt het alsof we hier alleen komen voor de markt, maar de rest van het land/stadje was ook erg leuk. 's avonds nog wat gegeten in de gezellige straatjes. Heerlijk relax hier in Siem Reap.

We werden de volgende dag rond een uur of 11 opgehaald door onze toen nog aardige tuktukchauffeur. Rond half 12 kwamen we bij de Angkor Wat aan (een groot tempelcomplex). Erg mooi maar wat ontzettend warm!! We hebben daar nog meer tempels bezocht en op een gegeven moment kregen we door dat onze tuktukchauffeur wel erg gehaast aan het doen was. We hadden hem voor de hele dag betaald en hij wou natuurlijk van ons af. Toen het te irritant begon te worden hebben we er wat van gezegd en daarna was hij weer erg vriendelijk (hij wist natuurlijk dat hij anders naar z'n geld kon fluiten). 's avonds weer terug in Siem Reap hebben we een Cambodjaanse BBQ gedaan en daarna ons voorbereid op de reis richting Bangkok. Er werd ons verteld dat we er 12 uur over zouden doen...
We zijn er inmiddels achter dat de reis door Cambodja ons evenveel heeft gekost (incl. eten/drinken/overnachting en natuurlijk de souvenirs!!) als de vliegtickets van Saigon naar Bangkok. Zijn dus blij dat we nog een stukje Cambodja hebben gezien.

's ochtends werden we rond kwart voor 8 opgehaald en rond half 9 verlieten we Siem Reap. We werden opgehaald door een bus wat je bijna geen bus meer kon noemen. Een oude bus, geen Airco, een chagerijnige chauffeur en allemaal tassen door de hele bus heen. We hebben ongeveer 4,5 uur in deze bus moeten zitten (gelukkig wel met pauzes). We kwamen rond 1 uur bij de grens aan en hier hebben we hetzelfde ritueel meegemaakt als de grens van Laos naar Vietnam. Wat een appart gedoe is dat allemaal zeg. We moesten dus eerst AL onze tassen uit de bus meenemen en naar de grens Vietnam. Hier kregen we een stempel en moesten vervolgens een paar honderd meter lopen naar de Thaise grens. Hier kregen we weer wat stempels. Een stukje verder stond er een busje klaar en rond 2 uur zaten we in het minibusje. Dat ging snel. Hadden 1 klein probleempje.. bij binnenkomst Bangkok kreeg het busje pech en hebben we bijna een uur op een andere bus moeten wachten. Rond half 8 kwamen we op de vertrouwde Kho San Road aan. Hier een guesthouse gevonden en daarna heerlijk de straten doorgelopen en wat gegeten.

We zitten vandaag en morgen nog in Bangkok. Morgenavond vertrekken we naar Koh Pangang om daar een weekje lekker uit te rusten voordat we naar Maleisie gaan.

Dikke kus van ons

Foto's volgende de volgende keer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra:
    13 maart 2009
    Chantal, ik heb je smsje ontvangen!!! yeah!! Heb je ook al wat terug gestuurd, als het goed is moet die aangekomen zijn.
    Morgen dus naar een Thai's eiland, leuk hoor. Wij vliegen morgen naar Darwin, laatste weekje Australie... snik snik!
    Mara dan hebben we nog Bali en dan gaan we elkaar gewoon zien!! Bizar toch!

Veel liefs en een kussie voor jullie allebei!
  2. Geralda:
    Hey Meiden,

Ik wordt door jullie verhaal nog enthousiaster over VIetnman dan ik al was!! Klinkt goed! Ben erg benieuwd naar de foto's. En straks dus een weekje chillen met die billen!! Om jaloers van te worden! Heel veel plezier en have fun!!

Xx Geralda
  3. Jade:
    hi meiden!!

Klinkt allemaal erg vet!! En ook zonder uitslapen klinkt het als een geweldige vakantie hoor!! Uit slapen is toch saai!!
    In koh pangang ben ik ook geweest!! het is prachtig daar!

liefs
  4. Arjan en Marleen:
    13 maart 2009
    waauw klinkt super meiden.. nu lekker relaxen! chilse! ;-)

Ben benieuwd naar de foto's..

xx
  5. corrie:
    14 maart 2009
    hallo chantal ik wordt niet goed ervan wat jullie allemaal mee makenik had allang het bijltje erbij neer gegooid al dat reizen was niks voor mij maar jij hebt er voor gekozen chantal wij vinden het leuk dat je ons op de hoogte houd wij groen jullie uit de veenvalckstraat meiden ga zo door knuffel van ons allemaal hoi
  6. joke:
    16 maart 2009
    hallo chantal
    gaaf gaaf gaaf
    wat maak je lekker vee; mee
    vee; plesier verder
    o.henk