Goodbye Thailand...

22 maart 2009 - Kuala Lumpur, Maleisië

We hebben al een tijdje niks van ons laten horen.. dit omdat het internet ontzettend duur is. Als we hier de prijzen gaan noemen lachen jullie je rot.. dus doen we maar niet, maar voor ons is het duur! Je leeft gewoon goedkoop en alles wat dan niet goedkoop is, is voor je gevoel gelijk duur!

Maar goed.. we waren dus in Bangkok gebleven, gelukkig zitten we daar nu niet meer. Een paar dagen is meer dan genoeg. Echt een stinkstad, maar je kunt er ontzettend goed winkelen. Dat betekent dat we nog veel meer hebben gekocht en weer met een extra tas aan het sjouwen zijn.

Koh Phangan
We zijn dus vrijdagavond met de nachtbus naar Koh Phangan vertrokken. 's ochtend vroeg kwamen we bij de pier aan en daarna zijn we in een soort catamaran speedboot gestapt. Bij de eerste stap op de boot voelde we het al.. dit gaat echt drama worden!! En na 15 min. zaten we met z'n 2en over te geven. Het weer zat niet mee, de zee was wild.. pff wat een rit van bijna 4 uur!
Bij aankomst naar een super resort gebracht. En dat voor een prikje, een luxe huisje met mega balkon gelijk aan de zee en een zwembad!! Wij dus snel een keus gemaakt uit alle bikini's die we hebben gekocht en op naar het zwembad. Lig je daar heerlijk.. begint het ineens super hard te regenen!! Het is geloof ik niet meer opgehouden met regenen. 's avonds het stadje bekeken, we zaten op de place to be.. nou erg gezellig was het niet, want er was niks te beleven, geen mens te zien! Besloten dat we nog 1 dag zouden blijven en daarna weer verder zouden gaan.
De 2e dag klinkt precies hetzelfde als de 1e.. weer regen!! 's avonds was het wel gezellig, er was een poolparty, wat we er ons bij voor moesten stellen met al die mensen die niet op het eiland waren wisten we niet.. maar het was niet te geloven best wel druk!

Phuket - Patong beach
17 maart heel vroeg vertrokken. We hebben ondertussen reispilletjes gekocht en ingenomen want tja.. als je op een eiland zit moet je ook weer met de boot naar het vaste land komen. De boot ging goed!! Daarna heel lang in een minibusje gezeten op weg naar Phuket (de meesten kennen dat wel van de Tsunamie). Een hotel gevonden tussen de stortbui door.. en daarna het stadje bekeken. 1 ding viel gelijk op.. wat een hoeren!! Heb nog nooit zoveel barretjes, discotheken en hoeren bij elkaar gezien.
De volgende dag naar het strand geweest, echt heerlijk! Lekker even zwemmen en in de zon liggen (af en toe een spetter, maar het is droog gebleven!!!). We waren flink verband, dachten dat het niet zo hard ging.. maar ach.. kleurt wel weer bij.

De volgende dag zijn we met een snorkeltrip meegeweest. Weer op een boot en voor de zekerheid ook maar een reistabletje ingenomen. Gelukkig ging het goed en was de zee rustig. Heerlijk gezwommen. Zijn nog naar het strand geweest waar de film The Beach is opgenomen (met Leonardo di Caprio) en nog bij een ander strand, echt een droom.. zand is wit, zee is blauw en eilanden om ons heen heerlijk!

De 3e en laatste dag in Phuket was weer drama.. regen regen en nog eens regen.. hebben ons 's middags en 's avonds verscholen in een groot warenhuis en 's avonds naar de bioscoop geweest en 's avonds naar de enige discotheek (dat een groot woord want er was niet zo heel veel aan) maar het was dus de enige discotheek waar geen hoeren naar binnen mogen, dus alleen toeristen!!

Goodbye Thailand.. we werden rond een uurtje of 8 opgehaald en het zou een aardig poosje duren voordat we in Maleisie aankomen. Omdat we zoveel hebben gekocht konden we niet eens meer met het vliegtuig.. dan zouden we ons scheel betalen (mag maar 15 kg. meenemen). Dus de hele dag in een busje gezeten en 's avonds overgestapt in een super luxe bus!! Echt heerlijke stoelen, alleen niet echt kunnen slapen!

Kuala Lumpur
's ochtends kwamen we heel vroeg in Kuala Lumpur (KL) aan. Marleen (uit Kampen!!) woont hier en daar heb ik al een tijd contact mee, we waren doodmoe en hebben heerlijk bij haar thuis geslapen (een echt huis!!!). Vandaag door KL rondgelopen en onze eigen gids mee!! (marleen!) en naar het super luxe hotel geweest waar Peter en ik vanavond slapen. Peter komt vanavond aan en hij is nog jarig ook!! Heb een taart in de koelkast gezet, kwam erachter dat het een ijstaart was.. wordt vanavond misschien nog wel lachen.. Nog een paar uurtjes wachten!
Straks gaan we heerlijk sla, aardappelen en een gehaktbal eten! Kijken daar nu al naar uit.

Tot snel, volgende keer hopelijk met foto's..!

1. Bert:
    22 maart 2009
    Zo goedkoop internetten als in Thailand kan volgens mij nergens. Was meestal 20 B per uur. Veel plezier in Maleisië
  2. corrie:
    hallo meiden
    op de eerste plaats gefeliciteerd met peter zijn verjaardag en wat beleven jullie toch weer van alles zeg maak er maar een mooie tijd van nu peter er is
    veel groetjes en een knuffel van uit de veenvalckstaat
  3. Henny:
    Hey Chantal,

Jij ook van harte gefeliciteerd met Peter.
    Oh wat heerlijk..... nu nog eventjes wachten en je kan hem in je armen sluiten!!!!!
    Ga d'r lekker van genieten om 14 dagen samen te zijn!!
    Ik gun het jullie beide zo.
    En je verhalen en foto's vind ik nog steeds leuk om te lezen en te bekijken. Lekker he, een hollandse maaltijd! Geweldig leuk om ook weer gewoon met een hollandse te kunnen praten.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jou en Peter,
    Henny ( en Jan natuurlijk)
  4. Marie:
    22 maart 2009
    hey zo te horen en te lezen denken jullie nog helemaal niet om terug te keren naar holland hahahahaha ja en met al dat schoppen kan en tas flink zwaar worden hahahahahahaha wens jullie nog heel veel plezier toe groetjes marie
  5. Wilma van Lente:
    Hoi,

Wat super al jullie verhalen.
    Geniet er nog even lekker van en vooral Chantal nu Peter er is en tot over een paar weken.

Wilma van Lente
  6. Steph en Miek:
    Hoi Nathalie en Chantal,

Wat leuk toch jullie verhalen! Echt gaaf dat jullie zoveel beleven!

Liefs, Miek
  7. Samantha:
    Hey Chantal!!

Super zo'n mooie omgeving! Witte stranden, blauwe zee, echt heerlijk:-D! Je bent zeker al wel lekker bruin geworden daar hihi?!?!?

En dan je eten haha, eindelijk weer is aardappelen ipv rijst ;-)! En eindelijk komt Peter natuurlijk, dus ik wens je veel plezier en tot over een paar weekjes alweer!

Samantha
  8. tante Beppie:
    Hoi Chantal,

we hebben alle verslagen gelezen, en we vonden het prachtig....
    dat je zeeziek werd, zit vast in de familie!!!! Feliciteer Peter van ons, en nog heel fijne dagen samen.
    liefs, en groetjes van ons beiden. tante Beppie
  9. Sara:
    Hey Chantal,

Van harte gefeliciteerd met Peter!!!!! Je bent vast helemaal in de wolken nu je Peter éindelijk weer ziet;)

Kan niet wachten tot de nieuwe foto's! Ik waan me dan ook in het buitenland;)

Tot snel!

Sara
  10. chantal dekker:
    he nathalie!!
    klinkt allemaal erg lekker behalve de regen, want dat ken je natuurlijk wel uit het kikkerlandje!!!
    heel veel plezier...
    liefs chantal
  11. opa van ommen:
    27 maart 2009
    Hallo Chantal.
    Nog gefeliciteerd met Peter zijn verjaardag.
    Ik heb je ver slag bekeken,
    Jullie maken wel wat mee gins zo ver weg,.
    Groetjes van Oma en Opa.