Maleisie deel 1

2 april 2009 - Kuala Lumpur, Maleisië

's avonds na het Nederlandse eten ben ik met de trein naar het vliegveld gegaan. Wat was het toch koud in de trein, was helaas mijn vest vergeten. Toen ik op het vliegveld aankwam zag ik op het scherm dat het vliegtuig al was geland. En ik hoefde maar even te wachten totdat Peter na een hele stoet met hoofddoeken naar buiten kwam. Wat was dat een fijn moment! Elkaar weer zien na ongeveer 2 maand. We hebben een taxi genomen naar Kuala Lumpur. DAt was nog wel een lange rit (ongeveer een uur). In het vorige verhaal had ik verteld dat ik een mooie hotelkamer had geregeld en een IJStaart.. Nou hij was dus wel iets gesmolten, na een paar happeb weggegooid, maar het ging ook meer om het idee!

Cameron Highlands - Tanah Rata
De volgende dag een heerlijk uitgebreid ontbijt en daarna weer met de monorail richting Marleen en daar nog wat spullen gepakt en op naar de Cameron Highlands. De reistabletjes waren op en Nathalie en ik waren alweer erg misselijk aan het worden. Maar de natuur en omgeving was allemaal erg mooi. Bij aankomst een kamer gezocht en een excursie voor de volgende dag geboekt.
Geslapen in een muffe kamer, zelfs de dekens roken muf! We hebben eerst met z'n 3en bij een Indiaasrestaurantje ontbeten en daarna in een jeep gestapt voor een jungletocht. Het was een flinke rit want we gingen een stuk off-road en werken echt heen en weer geslingerd in de jeep. Hierna een wandeling gemaakt door de jungle en wat watervallen gezien. Na de jungletocht bij een vlinderfarm geweest en daar hebben Peter en Nathalie allerlei enge dieren vastgehouden. We zijn ook nog bij een theeplantage geweest, wat was dat mooi zeg!! Tussen de bergen allemaal theeplanten echt super om te zien en als afsluiter van de excursie naar een aardbeienfabriek geweest en natuurlijk aarbeien gegeten!!

Taman Negara - Kuala Tahan

We konden 's ochtends rustig aan doen want we werden pas rond 10 uur opgehaald. Bij hetzelfde tentje als de 1e dag ontbeten en daarna een reistabletje ingenomen die we inmiddels hebben gekocht. Wat was dat weer een mooie rit! Tussen de tropische bomen/bossen echt een plaatje. 's avonds rond 7 uur kwamen we aan bij ons hutje. Hadden zelfs een balkon waar Peter en Nathalie konden roken. We hebben voor de volgende 2 dagen een excursie geboekt.

Rond half 11 zijn we vertrokken. We gingen een jungletocht. Ik ben bang voor dieren wat zowat iedereen nu wel weet. Dus ik had 100 keer gevraagd er zijn toch geen enge dieren in de grot he? We zouden namelijk 2 dagen gaan lopen en overnachten in een grot. Nee, nee geen dieren alleen misschien wat insekten. WAt die kerel vergeten was dat bij aankmost in het restaurant we ook nog een slaapzak en matje mee moesten dragen, erg handig dus.. niet echt! Na een super boottocht over een rivier tussen de jungle waren we bij de startplek aangekomen. De anderen deden hun lange broek aan en hun sokken over hun broek. Wij zaten een beetje raar te kijken.. waarom er zo bijlopen?? Nou toen kwam het: er waren dus bloedzuigers!! Tijdens het lopen kropen ze gewoon op je, in je sokken/schoenen en gingen bloedzuigen. Je voelde ze niet, maar het was gewoon goor om te zien. Peter en ik hadden halve sokken aan, waar je broek dus zo uitgaat.. als we dat van tevoren ahdden geweten hadden we ons beter kunnen voorbereiden. NAthalie had hoge sokken aan.
Na een wandeltocht van een paar uur kwamen we bij de grot aan. Hier heel primitief op een vuurtje werd het eten gekookt en na afloop werd ons gevraagd of we de borden bij de muur neer wouden zetten voor de wild-life... de wat??? Ja 's nachts kunnen er katachtigen of olifanten binnenkomen om het op te eten echt een hele mooi gezicht.. en bedankt... Ik was het dus spuugzat van al die leugens en vooral van de bloedzuigers. het slapen in de grot ging nog wel redelijk en was blij dat we de volgende dag weer verder gingen, hoe eerder ik weer in de bewoonde wereld zou zijn! Het ontbijt ging weer op een vuurtje waar we brood boven konden roosteren.
Peter en Nathalie vonden het erg mooi en leuk de jungletocht, van mij hoeft het nooit weer!
Bij aankomst in Kuala Tahan (bewoonde wereld) hebben we een hotelkamer genomen, even wat meer luxe en daarna gegeten op 1 van de floating restaurants.

Kuala Lumpur

's ochtends was het nog wel even haasten om de bus te redden, wekker ging niet af (batterij leeg!). Snel ontbeten en daarna naar de locale bus gegaan. ERg leuk tussen de locale mensen. Na 1,5 uur kwamen we in een stadje aan waar we wat gegeten hebben en daarna gingen we weer verder met een luxere bus. Bij aankomst in KL bij Marleen langs geweest om nog even wat spullen om te ruilen en daarna op een terras een lekkere pizza gegeten! Heel even nog op internet gezeten, wel grappig want deze keer zat peter aan de andere kant.
De volgende dag een beetje door KL heengelopen. Er zijn hier heel veel shoppingmalls maar verder is hier niet echt veel te doen. We wouden naar het zwembad en daar eindelijk aangekomen bleek het dat een man alleen in een ballenknijper mag zwemmen.. Dat hebben we dus maar overgeslagen. 's avonds hadden we met Marleen en Kia (vriend van Marleen) afgesproken om naar de skybar te gaan. Vanuit de skybar heb je echt een prachtig uitzicht op de twintowers (foto's volgen nog!).

Waarschijnlijk volgt morgen of overmorgenavond de rest van het verhaal. Er staan ondertussen weer een paar foto's op. Zal er deze week nog wta meer opzetten!

Groetjes vanuit Maleisie!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henny:
    5 april 2009
    Hey Chantal,
    Ik zou ook gek worden van die bloedzuigers hoor!!
    Peter kan er wel luchtig over doen...
    Ik ben verbaasd dat je nog geslapen hebt in die grot.
    Maar hij vond die tocht geweldig he! Hij beveelt 'm ons ook aan.
    Nou, ik weet het zo net nog niet...

Maar zijn trip zit er al weer op. Hij is weer veilig thuis gekomen.
    Voor jou zit het er ook bijna op. Geniet er nog even van!

Zeg, veel liefs en een dikke knuff van mij.
  2. Annemieke:
    6 april 2009
    Dappere dodo....mooie verhalen van peter gehoord. Heftig tochtje.

Ik kijk naar je uit!!

groetjes