Big city... Bangkok!!

23 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Pfff.. wat een nacht.. we waren echt ontzettend moe en hebben een uurtje geslapen en toen weer 2 uurtjes.. vervolgens uren wakker gelegen en van 4 tot 7 zelfs in onze prachtige boekjes geschreven/Lonely planet bekeken Om 8 uur mochten we er eindelijk uit!! Jullie lezen het al.. we zitten nog lang niet in het ritme..
Oke, uit bed.. en dan???
We hadden een goed plan bedacht, wat uiteindelijk toch niet zo perfect leek te zijn. Wat een big city Bangkok!! We kunnen nog niet zo heel goed met onze grote lompe tassen overweg, maar wouden toch een ander gedeelte van bangkok bekijken. Dus wij vrolijk richting busstation. Daar aangekomen in de bus naar CHINATOWN gestapt. Ergens uitgestapt, maar geen flauw idee waar.. en ook nog geen hostel kunnen vinden om onze tassen te droppen. Nou naar een paar straten lopen hadden we het wel gehad en hebben we een taxi gepakt weer terug naar waar we vandaan kwamen.
En eigenlijk zijn we daar best blij om, Het is een heerlijke toeristische buurt hier (nu kunnen we daar nog ff van genieten, straks middle of geen idee waar).

Maar goed.. weer een hostel gevonden (die liggen hier namelijk zowat voor het oprapen) en toen zijn we op pad gegaan met de dagrugzak. Iemand van de toeristeninformatie sprak ons aan, je hoort altijd van die verhalen dat ze alleen maar geld van je willen zien.. maar nathalie heeft toch het praat je even aangehoord en uiteindelijk hebben we de gok gewaagd. Met een tuktuk voor heel goedkoop langs een aantal bezienswaardigheden. De tuktuk heeft ons ook naar een toeristeninformatie TAT gebracht en daar konden we mooi even wat informatie opvragen. Die bleek zo goed te zijn dat we nu de komende 12 dagen hebben vastgelegd.
We gaan met een soort georganiseerde reis met andere backpackers naar de river kwai brug, tijgertempel en waterval, dan gaan we naar het noorden en daar een trektocht maken met een vlot en olifanten, lijkt ons heel mooi! We gaan ook nog naar the golden triangel (3 landenpunt) en nog veel meer. Dan gaan we met de boot de grens over naar Laos. En als we in Laos zijn, zijn er 12 dagen voorbij. De prijs is ons erg meegevallen, want als we het zelf regelen zijn we evenveel kwijt en nu verliezen we geen tijd en zien ontzettend veel.

We worden morgenochtend om 7 uur opgehaald dus dat is mooi op tijd. Hopelijk straks een goede nacht.

We hadden nog een leuke stunt. Uit de lonely planet (de bijbel onder de backpackers) hebben we een leuke bar gehaald op de 59e verdieping. Kwamen we daar aan (in korte broek/hempje) bleek het super chique te zijn.. Maar ja we hadden er echt een heel eind voor gelopen dus wouden toch wel ff kijken. Kregen we een leenrok aan, zag er dus niet uit.. maar konden daarna wel heerlijk genieten van het uitzicht (super!!)

Oja.. helaas we kunnen op deze computer geen foto's zetten. Die Thaise lui hebben een kast om de computerkast heengebouwd.. hopelijk volgen ze snel!!

Knuffel van ons

1. linda:
    23 januari 2009
    Ooo als ik dat allemaal lees SUPER!!
    De verhalen komen me ook allemaal heel bekend voor van Remko.
    En vergeet niet na fullmoon party te gaan he?
    Dat moet zo te gek zijn.
    Oja en wat jullie schreven van die toren Remko heeft het zelfde mee gemaakt. Veel plezier!
    X Lin
  2. Henny:
    Wauw zeg!!

Dikke knuff
  3. joke:
    23 januari 2009
    te gek let goed op je zelf en je vriendin(nog belangrijker dan je geld)
    groetjes o henk t joke
  4. lassche:
    23 januari 2009
    super leuk om jullie verhalen te lezen
    groetjes uit het koude nederland
  5. carla:
    23 januari 2009
    He leuk allemaal, heel herkenbaar.
    Geniet er maar lekker van.
  6. annemieke crama:
    23 januari 2009
    ja het was voor ons ook een belevennis geniet nu maar lekker maar pas ook goed op je zelf en vriendin groetjes uit lelystad

ook voor ons was het een belevennis zo mooi geniet nu maar lekker maar pas goed op je zelf en je vriendin
    groetjes van uit lelystad
  7. Ria en Koos:
    Hallo Nathalie en Chantal,
    Wat een belevenissen, jullie zullen best nog wel wat jetlag problemen krijgen.
    Meestal komen die de 2e week. Wij wensen jullie een fijne trip toe. We hopen dat narigheden jullie bespaard blijven.
    groetjes van T Ria en Koos
  8. Inge:
    hee dames!!

Ohhh wat fantastisch om te lezne... ik zit echt helemaal in jullie verhaal.... tjonge het lijkt net een spannend boek zo :-)

Heeeel erg veel plezier...!!
  9. Sandra:
    Hi Chantal & Nathalie!

Wat gaaf dat jullie er nu gewoon zitten zeg en wat leuk leuk verhaal metteen al! Haha grappig van die bar zeg, nu ben ik wel heel benieuwd wat een mooie rok jullie toen aan hadden!

Wij zitten nu in NZ, errug mooi!! En ook heel warm. We hadden het kouder verwacht, iedereen zei ook dat NZ een stuk frisser zou zijn. Toen we aankwamen hier was dat ook zo, maar toen was het ook al middernacht. Overdag is het toch erg warm, gister en vandaag toch 35 graden! Hoe warm hebben jullie het eigenlijk? En wat gaan jullie gave dingen doen zeg.

Hopen dat je niet al te veel last van de jetleg gaat krijgen, toch wel heel vermoeiend zo'n lange reis he.

He heel veel succes en plezier daar, geniet er van!

Owja wij hebben het Inna Kuta Beach Hotel geboekt, in Kuta zoals de naam al zegt. Weten jullie al waar jullie gaan zitten? Let me know als je gaat boeken, ben wel benieuwd!

Dikke kus, Sandra
  10. Jade:
    hey meiden,
    Wat fijn meteen al die verhalen zo kunnen we een beetje mee leven.
    Waarschijnlijk zijn jullie nu al op jullie 12 dagen reis! wat klnkt dat prachtig!
    Dus jullie kregen rokken aan in die bar hahahah te gek. In tempels enzo moet je iets langs aan, ik heb toen ook in een gekregen lange rok gelopen anders wordt je verwijdert hahahaha

veel plezier met jullie eerste rit!!! Al leuke mede backpackers ontmoed?

liefs!!
  11. Marleen:
    24 januari 2009
    Ik zie het al voor me... jullie met de backpacks door de drukke stad! Je mag ook wel een korte broek aan naar alle tempels verder.. overal hangen super mooie rokken hahaha!
    Hopelijk volgen de foto's snel. Veel plezier alvast met de 12 daagse tour!!!!
  12. corrie:
    hoi chantal
    leuk dat je het zo naar je zin hebt en ook mooi dat je ons zo op de hoogte houd van de spanede reis zou zeggen knuf terug en ga zo door
    groetjes van ons allemaal doeiiiiiiiiiiiiiiiiii
  13. linda fix:
    24 januari 2009
    haai.. nog geen dode apen en muizen tegengekomen hoop ik??
    Haha.... zal aan je denken als we met bibberende beentjes op het voetbalveld staan!

x
  14. Jessica:
    24 januari 2009
    Wat geweldig zeg! Ik kan niet wachten naar de foto's (ik ben erg benieuwd hoe jullie eruit zien in jullie 'leen' rokken :P )

Groetjes Jessica
  15. Jiska:
    24 januari 2009
    Wat moet ik nu nog zeggen nadat ik al die reacties heb gelezen! Ik weet het al.... Wat zijn jullie populair en wat leeft iedereen goed mee!!!

Ben benieuwd naar alle verhalen van de trip die jullie nu aan het maken zijn en ik hoop dat jullie een computer gaan vinden waar jullie foto's kunnen uploaden. Want we zijn nu echt al lekker gemaakt met een aantal foto's die we nog tegoed hebben!

Jullie komen vast terug al twee gespierde vrouwen van al dat sjouwen met de backpacks! Ik won nu het armpje drukken al niet van je nath... Hoe moet dat straks zijn?!?!

Ik ga lekker mijn bedje in, ben op mijn werk!

Dikke knuffel en liefs Jiska
  16. Annemarie:
    25 januari 2009
    hé chantal,
    Klinkt gaaf allemaal hoor! Veel plezier met je avontuur!

groetjes, annemarie
  17. Janneke:
    26 januari 2009
    Oliefanten, gaaaf, zo bijzonder die inmens grote beesten!! En wat goed zo'n georganiseerde reis, lekker zo om op die manier de omgeving een beetje beter te leren kennen. Leer je vast goed de kneepjes van het vak om er zelf een keer op uit te gaan. Nu goed afkijken ;) Slim bedacht! En alles wordt nu lekker geregeld, fijn!
    Heel veel plezier op trektocht! Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.
    Lekker genieten meiden!!!

Liefs Janneke
  18. Arjan en Marleen:
    26 januari 2009
    heey!

Waauw wat een nat actie! maar super dat het je nog zo goed bevalt.. ben benieuwd naar je eerste avontuur!

xx
  19. Harwin:
    27 januari 2009
    He Chantal en Nathalie,

Wat een coole rokken! prachtig.

Leuk van die 12 daagse reis. Ik kijk maar weer uit naar nieuwe foto's. Mooi dat we zo mee kunnen kijken naar jullie belevenissen.

Groeten uit NL,
    Harwin