Kanchanaburi

26 januari 2009 - Kanchanaburi, Thailand

Sawadee Ka!!

Erg leuk om wat van jullie allemaal te horen! Daar wouden we mee beginnen voordat we het weer net zoals de vorige keer vergeten te zeggen.
Zoals jullie misschien al wel gemerkt hebben, hebben we Bangkok inmiddels verlaten. Gelukkig maar want het is echt een stinkstad.

Dag 1 Kanchanaburi
We zouden om 7 uur worden opgehaald dat is inmiddels 8 uur geworden.. heerlijk dat relaxe thaise leven.. niet echt dus als je nog een uur langer had kunnen slapen.
Maar goed.. eenmaal in de bus op weg naar Kanchanaburi. Eerst naar de begraafplaats waar veel nederlanders lagen, toen door naar een museum en lopend naar DE brug. The bridge over the river kwai. Vervolgens een klein treinreisje gemaakt langs de rivier en op de rivier geluncht. Daarna naar de tijgertempel geweest. Mochten met de tijgers op de foto en daar een beetje rondgelopen. Leuke ervaring.
Diner ook op het water en met een busje naar ons onderkomen gebracht. Nou.. we moesten wel even slikken wat primitief. Tijdens het toiletbezoek kon je gewoon de vissen onder de boot door zien zwemmen.

Dag 2 Kanchanaburi
Niet al te best geslapen en vroeg uit de veren voor de excursie naar de Erawan watervallen. 7 verdiepingen hoog. Veel klimwerk, maar zeker de moeite waard.
's middags naar de Lawa grot geweest. Stelde niet super veel voor. Daarna door naar een kleine waterval. Waar de lokale bevolking aan het zwemmen was.
Na het diner met een speedboot naar ons huisje op het water gebracht. En hoera!! we kregen een andere kamer aangeboden. Dat was voor ons een super luxe kamer.
ERg leuk!

Dag 3 Kanchanaburi
Na een goede nachtrust de volgende ochtend nog even in de hangmat van het uitzicht genoten en met een bamboovlot de rivier af gevaren. Daarna op een olifant gereden. Echt zielig en niet leuk voor die dieren.
We hebben ze na afloop nog wel even wat eten gegeven.
Na de lunch zijn we weer naar Bangkok gebracht. Lange tocht van 4 uur.. maar we zijn weer in bangkok!!

Tot snel!!

PS de foto's staan er inmiddels op!

1. Marleen:
    27 januari 2009
    Yes!!! De eerste! Het echte Thaise leven is dus begonnen.
    Super dat het gelukt is met de foto's!
    ENJOY!!!!! xxx
  2. joke:
    27 januari 2009
    geweldig in gedachten ga ik mee hoor.geniet maar lekker tante joke
  3. lassche:
    27 januari 2009
    leuk om er de foto's bij te zien krijg je er een beeld bij
    en wat fijn dat jullie het zo fijn hebben
    geniet maar lekker van alles
    groetjes uit het koude kikker landje
  4. Jade:
    27 januari 2009
    Meiden...!!! Wat ziet het er allemaal fijn uit. Ben echt jaloers hoor!! hahahaha die wc en douche van jullie was echt te grappig, Vet leuk de foto's!! Hoe lang blijven jullie nog in thailand?
    Liefs Jade
  5. Henny:
    27 januari 2009
    Heerlijk om naast jullie verhalen, JULLIE ook weer te zien!!
    Echt mooi dat het met de foto's gelukt is.
    Geweldig, dat jullie er zo van kunnen genieten. Ga vooral lekker zo door! Ik kijk nu al weer uit naar de volgende verhalen en foto's.
    Dikke knuffel, Henny
  6. kim:
    27 januari 2009
    he, koekeballie en nathalie, zo dus jullie vermaken jullie daar wel. heel goed geniet er lekker van, want voor je het weet is het weer voorbij. Have fun!! kus kim
  7. Henrieke:
    Hey Nat,
    Ik had even helemaal gemist dat je wegging..
    Lijkt me een erg mooie ervaring!!
    Ik hoop dat je een mooie tijd zult hebben en ik lees het welweer wat je allemaal hebt meegemaakt!

Groetjes Henrieke
  8. Marscha:
    Wat een mooie foto's!!
    Zo te zien vermaken jullie je wel daar...
    Have fun!!

~xXx~
  9. Henry & Ellen:
    Hoi,
    wat een mooie foto's zeg. Harstikke leuk om zo jullie verhalen en foto's te bekijken. Geniet er nog van.....
    Groetjes Henry & Ellen
  10. marjolein berends:
    27 januari 2009
    Heey Nathalie!! Wat leuk om die foto's te zien en de verhalen te lezen!!! Ben jaloers!! Vooral die foto bij die waterval is erg mooi! Veel plezier nog!! Groetjes van je collegaatje, Marjolein!:D
  11. Samantha:
    28 januari 2009
    Super man! Om jaloers op te worden! Echt gaaf met die tijgers, maar lijkt me echt onwijs eng haha! Dat water is btw wel erg mooi, zo helder:D! Dat vraagt gewoon om mooie fotoos!

En dan dat mooie weer daar, hier is het echt freezing koud hihi! Het vriest namelijk weer is een beetje:-P!

Nou...ik ga maar weer is aan het werk! Veel plezier nog!

(K)Samantha(K)
  12. Wilme:
    28 januari 2009
    Ey meiden,

Leuk van jullie te horen en dat alternatieve hoort er bij toch! Geweldig, wij vinden dit prachtig, kun je zien hoe wij in NL verwent zijn met alle luxe dingen.

Veel ENJOY.

Gert en Wilma
  13. chantal dekker:
    30 januari 2009
    he nathalie en chantal!!
    het klinkt en ziet er echt super mooi uit!!
    zo te zien gaat het helemaal goed komen met jullie en gaan jullie alle mooie dingen bezichtigen en mogen wij daar ook een beetje van genieten!!
    we wachten op de foto's met smart!!
    heel veel plezier
    liefs en dikke knuffel van chantal
  14. Marielle Landman:
    30 januari 2009
    Chantal..leuk je te volgen..
    Heerlijk he! Dat relaxte leven, dat bevalt mij ook wel..

Nou meid geniet er van en ik houd je in de gaten..

xxx
  15. Bert:
    31 januari 2009
    Hoi Nathalie en Chantal,

Leuk te zien dat jullie je vermaken in Thailand. Ik ben net terug van een maand genieten. Als jullie nog wat willen ontspannen op een eiland kan ik je Koh Chang aanbevelen. Met de bus is het 5 uur rijden vanuit Bangkok, tussen 200 en 250 baht. Er is daar geen hoogbouw, wel toeristen maar ook veel Thaise mensen die daar een weekeindje heen gaan. Sawasdee Kab en Chok Dee
  16. Sandra:
    1 februari 2009
    Hoi Nath & Chan!

Hoe is het met jullie, nog last van een jetlag? En lekker warm zie ik? Zijn jullie al lekker bruin aan het worden?

Lachen zeg, jullie in die mooie leenrok. Jullie kunnen ook alles hebben. En meteen al foto's van tijgers wauwie, staan julile ook elke dag vroeg op?

Wij wel, mensen snappen het vaak niet, maar reizen is echt zo vermoeiend! Al heel vroeg opstaan, de hele dag op pad je ziet zo ontzettend veel en dan ben je 's avond bekaf!

Veel plezier samen!! Liefs Sandra
  17. Bert:
    1 februari 2009
    He Meiden,

Ik zie dat jullie het reuze naar de zin hebben, echt geweldig om jullie ervaringen te lezen. Ik had jullie ook nog willen zien in die rokken. Ik zie jullie avonturen met plezier voorbij komen. Zou zo op het vliegtuig willen stappen.

Veel plezier nog de komende dagen bij de verschillende uitstapjes.

Liefs Bert