The Dutch girls are alife

1 februari 2009 - Chiang Mai, Thailand

Voordat we beginnen met onze spannende verhalen over de jungle eerst nog een verhaal over onze rit in de nachttrein.

Na Kanchanaburi zijn we afgezet op het station in Bangkok. Hier hebben we de nachttrein naar Chiang Mai genomen. Eerst hebben we nog een pitstop gemaakt bij de KFC.. want we wisten natuurlijk niet van tevoren wat we te eten zouden krijgen..!
's avonds rond een uurtje of 8 zaten we klaar voor vertrek. We zaten naast 2 nederlanders die op bezoek gingen bij hun broer in Chiang Mai. Dat was wel gezellig, want dan konden we mooi even in het nederlands praten.
Na een tijdje gezeten te hebben vonden we het tijd om de bedden uit te laten klappen. Wij die kerel dus roepen en die heeft het bed voor ons uitgeklapt.
Het was een soort stapelbed. Nathalie sliep beneden en Chantal sliep boven.
's nachts goed geslapen en we kwamen rond 10 uur aan in Chiang Mai. Daar stond iemand van de organisatie ons al op te wachten om naar het hotel te brengen.
Wat een luxe!! Wat een kamer!! Zelfs een koelkast en tv.. niet dat we daar wat aan hadden.. En.. het toppunt van luxe: een WARME douche!!
's middags en 's avonds rondgelopen door Chiang Mai. Even in de Chinese wijk gekeken i.v.m. het chinees nieuwjaar. 's avonds naar de nachtmarkt geweest.

Het is zover:
De jungle in.... Twee vrouwen voor drie dagen de jungle in en dan per persoon 1 klein rugzakje mee... best moeilijk voor een vrouw ;)
Na 1,5 uur rijden zijn we eerst olifant gaan rijden...again! Deze keer werd er beter gezorgd voor de olifanten. Maar nog is het zielig!
Na het olifant rijden zijn we gaan lunchen. Echt het eten is hier geweldig, 's middags en 's avonds overheerlijke rijst of noodles, als je hiervan houd is het heerlijk! Maar wij vinden het niet echt wat... doe ons maar het toetje, de ananas of watermeloen :D
Na de lunch ging de trektocht in de jungle beginnen.
We begonnen met een lang stuk omhoog klimmen, we dachten dat er nooit een einde aan kwam. Gelukkig waren we niet de traagste, dus konden we zo af en toe nog even uitrusten als we op het Engelse meisje aan het wachten waren.
Na een flinke wandeling konden we afkoelen bij een waterval. Wat koud is dat water zeg! Ja ja we hebben altijd wat te zeuren ;) Zijn niet voor niets Nederlanders!
Na de waterval zijn we naar onze hut gaan lopen. De hut lag in de middle of nowhere. We sliepen met z'n allen in 1 grote hut. Erg back to basic, maar te doen. Na het eten, rijst met kip :( gingen we bij een kampvuur zitten met de groep. Dit was erg gezellig. We hebben leuke spelletjes gedaan. Rond een uurtje of elf gingen we naar bed, we waren moe van de zware beklimmingen. Eerst even wat dekens gepakt bij een ander bed en met tien dekens en de earplugs in de oren een poging te doen om te slapen. Chantal sliep zo, maar Nathalie kon niet slapen en ging maar weer naar beneden naar het kampvuur. Later weer een poging gedaan om te slapen, maar het was erg koud dus een slechte nacht.
De tweede dag gingen we weer de jungle in. Allemaal weer heuvels op, goed voor onze beenspieren! Na weer wat watervallen gezien te hebben kwamen we bij ons resort aan! Een hut bij de watervallen. Leuke locatie, maar wel kouder. In deze waterval zijn we wel gegaan. We wilden eerst niet, maar tutu (onze gids) zei no shower, no dinner! Dus nou ja toen hebben we haar voorbeeld maar gevolgd en zijn we ons gaan douchen in de watervallen. Na het douchen eten en daarna weer bij het kampvuur spelletjes gedaan en weer een koude nacht!
's ochtends ontbeten en na het ontbijt de jungle in. Onze laatste dag. Vandaag niet veel hoeven lopen. Na een uur gelopen te hebben gingen we bambooraften. Dit was super leuk, door een snelle rivier op bamboostokken staan. Al hoewel staan, Chantal had haar plekje gevonden achter op het dek ;) heerlijk liggen want ja dat staan dat lukte toch niet en ze wilde ook graag bruin worden ;)
Na het bambooraften werden we naar onze guesthouse gebracht! De jungle zat erop. Een heerlijk vooruitzicht douchen, tutten en daarna shoppen. daar hadden wij vrouwen nou wel eens behoefte aan na drie dagen jungle.
De volgende dag stond er weer een volgepland excursiedag op het programma. Om zes uur ging onze wekker weer. Na een nacht van drie uurtje slapen was dat iets minder. Om zeven uur stonden we klaar voor onze excursie naar de golden triangle en naar de longnecks. Pas rondom kwart voor acht werden we opgehaald...tja als we dat hadden geweten waren we natuurlijk nog even wat langer blijven liggen. Onze trip ging eerst naar de hot springs. Dit waren fonteinen met heet water. Je kon er rmet je voeten in. Nathalie deed een poging maar verder als haar hakken kwam ze niet want het was te heet! Hierna ging de trip door naar de golden triangle. Met een bootje gingen we het water op en gingen we nog naar een markt op een klein eilandje. Na de golden triangle zijn we naar de grensovergang van birma gereden. Hier was ook een markt en het was er super goedkoop! Daar weten wij wel raad mee ;) wat leuke spullen gekocht en daarna op naar de longnecks. De longnecks is een familie die ringen om hun nek krijgen, waardoor hun nek heel lang lijkt. Hierna toe rijden verliep iets minder soepel. We waren er bijna en ineens werd erop de rem getrapt door onze chauffeur; 'schumacher' . Er stond een naakte vrouw midden op weg met een bamboostok. Auto's mochten er niet langs en als ze een poging deden ging ze er voor staan en met de stok slaan op de auto. Best wel spannend...na een tijdje ging er een man naar de vroouw toe en hij kon haar rustig krijgen, zo konden we toch nog naar de longnecks toe.
De longnecks was wel een echte toeristische atractie, maar wel leuk om er geweest te zijn, bijzondere mensen! Hierna drie uur terug in het busje back to town!

Erg moe dat we waren.. maar zo verslaafd dat we zijn.. konden we natuurlijk niet zonder internet. Nadat onze ogen bijna dichtvielen zijn we naar het hotel terug gelopen. We vielen gelijk in slaap... en ineens... WAKE UP!! WAKE up.. werd er geroepen en op de deuren geklopt (heel hard!!). Chantal zat ineens rechtop in bed en sprong er heel snel uit.. naar de deur lopen en vragen wat er was (in gedachten BRAND!!) maar gelukkig viel het allemaal mee en waren het gewoon wat irritante jongens die bij iedereen op de deuren gingen kloppen.

Vandaag zijn we naar de tempel op de berg geweest. Samen met de 2 mensen uit Canada. Die kwamen we toevallig onderweg weer tegen en hebben samen een taxi genomen. Na de tempel weer eens wezen winkelen en nog meer winkelen. Op zondag is er een sunday walking street. Nou dat viel niks niet tegen.. een paar straten (blokken) vol met kraampjes/eettentjes echt geweldig!!

Morgen gaan we Thailand voor eventjes verlaten (komen er wel weer terug) en vertrekken dan met de slowboat naar Laos!!

We hebben er zin in.. ons volgende bericht volgt vanuit Laos.

Kus

1. Henny:
    Hoi hoi
    Heerlijk die verhalen en foto's ...
    Wat ik wel mis: jou eens op een olifant zien zitten, haha!!

Zeker wel een rare ervaring al die mensen met hun lange nekken.
    Errugg leuk zo'n foto met jou tussen de bevolking.

Op naar Laos, blijf lekker door genieten.
    Dikke knuffel , Henny
  2. corrie:
    hallo luitjes
    wat een avond turen maken jullie mee zeg en wat mooie fotos zijn het een hele belevenis hoor en erg leuk dat jullie ons op de hoogte houden hier alles oke en van allemaal een dikke knuffel terug voor jullie tot weder horen maar weer doeiiiiiiiiiiiii
  3. joke:
    wat een vakantie
    kon ik vroeger alleen van dromen
    misschien doe ik het ook nog eens als ik 65 ben
    groetjes tante joke
  4. Geralda:
    Hey Meiden,

Het verhaal klinkt weer goed en de fotos zien er vet uit!! En maar klagen over koud water terwijl het hier in NL pas echt heel koud is!!! Eneuhhh, nath heb je weer je favoriete spelletjes gespeeld bij het kampvuur?? hahaha.

Xx Geralda
  5. Saskia Roy en Noa:
    1 februari 2009
    oooo !! wat een super gave verhalen! ik zit altijd met smart te wachten op een nwe mail/fotos! geweldig!
    de nachttrein, de jungle, watervallen....droom... gaaf.heerlijk.
    die tshirtjes, de korte broeken!
    (oftewel, hier vriest het).

geniet ervan! en tot de volgende mail.xxx
  6. Inge:
    1 februari 2009
    Dames wat toch weer een leuk en spannend verhaal....!
    Ik las ook nog weer even het eerste stukje (de route in grote lijnen) dat is nu echt leuk om te lezen omdat je er nu ook de verhalen/een idee bij hebt!! Nou.. ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal!!!

Groetjes,
    Inge
  7. Marcel Beukers:
    Hey Chantal,

zo te lezen hebben jullie het wel naar jullie zin, is het niet.

nou veel plezier nog en geniet ervan,

groet

Marcel Beukers
  8. chantal dekker:
    hoi!!
    wat een mooie foto's allemaal en die verhalen super leuk hoor!!
    natje ik mis je wel hoor!!!
    heel veel plezier en geniet ervan, maar dat gaat vast wel lukken
    liefs en dikke kus chantal
  9. Ria en Koos:
    Hoi meiden.
    Mooi die foto,s en verhalen zo blijven we helemaal op de hoogte.
    Ik wou dat ik in jullie rugzak mee kon reizen.
    Groetjes tante Ria, ha ha
  10. Jade:
    Hi meiden,

Dat ziet er echt te gek uit. En super leuk om jullie verhalen te lezen!! Dat olifant rijden is zielig he, ik vind het echt iets stoms.. Wat is die witte tempel mooi zeg!! ik ben ook enorm jaloers op het lekkere weer. Het is hier heel koud ik denk dat nath het niet had overleefd.

liefs xx jade
  11. gerda westendorp:
    3 februari 2009
    Geweldige verhalen, super allemaal.
    Geniet ervan, dat heb je toch mooi weer meegemaakt.
    Groetjes Gerda.
  12. Jos:
    Hey meiden,

Ziet er allemaal geweldig uit Zie wel dat een hele belevenis is. Vooral tussen de tijgersis vet stoer.
    Veel plezier en ben benieuwd naar jullie volgende bericht en foto's.

Greetz J.
  13. monique:
    hoi daar
    wat zijn jullie stoere meiden zeg
    hou de verhalen en foto's in de gaten
    liefs m delfzijl
  14. Ineke Kiel:
    Hoi Chantal en natuurlijk Nathalie,

Geniet van de reis, het is om vooor dat je het weet.

Lieve groet vanuit Zurich,
  15. Rianne:
    4 februari 2009
    Hey meiden!

Wat een verhalen!! En die foto's ook, echt supergaaf!
    Volgens mij gaat de tijd ook erg snel, jullie zien zoooveel in korte tijd eigenlijk... te gek!
    Geniet ervan, dit maken jullie vast niet snel opnieuw mee.

Liefs,
    Rianne
  16. Jennifer Wijbrandts:
    4 februari 2009
    Hoi chantal,

Vanuit Kampen een klein berichtje van een teamgenoot van de voetbal. Wat een ervaringen en belevenissen hebben jij en je vriendin joh. Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Hele goede reis verder en geniet van het mooie weer, want hier is het koud, nat en wat wit.
    De wedstrijd en trainingen kunnen zelfs niet doorgaan dus je mist niets op voetbalgebied, maar ik kan mij voorstellen dat je daar helemaal niet aandenkt.
    Nou ajuus tot een volgende keer.
    Groetjes Jennifer Wijbrandts