Update vanuit NL

8 december 2008 - Thuis, Nederland

Hoi allemaal,

Even weer een kleine update.. nog ongeveer 6 weken voordat het zover is!

Inmiddels hebben we de belangrijkste dingen geregeld: de reisverzekering, vaccinaties, malariatabletten, creditcards en natuurlijk backpacks!
De route stippelen we natuurlijk niet precies uit.. maar wel grotendeels.

Een kort overzicht:
We komen op 22 januari aan in Bangkok. Vervolgens gaan we doorreizen naar Noord-Thailand.
Daar zullen we waarschijnlijk een trekkingtocht maken en in de hoofdstad van het noorden verblijven (Chiang-Mai).
Vervolgens zullen we met de boot de grens overgaan naar Laos. Waarschijnlijk zullen we daar de Gibbon-experience gaan ervaren.
Hoe en wat dat precies is, dat horen jullie als we het gedaan hebben want niks is natuurlijk zeker!
Via noord Laos reizen we door naar Noord-Vietnam. Vanaf Hanoi zullen we via de kust naar Ho-Chi-Min City reizen. Tussendoor hebben we natuurlijk genoeg tijd voor leuke excursies e.d.
Vanaf Ho-Chi-Min (het vroegere Saigon) zullen we waarschijnlijk weer met de boot de grens overgaan naar Cambodja.
Daar trekken we doorheen en bekijken een paar toeristische trekpleisters.
Via Cambodja richting Bangkok. De route tussen Cambodja en Bangkok is nog even onduidelijk.
We moeten namelijk even kijken hoeveel tijd we over hebben...
Vanaf Bangkok gaan we met het vliegtuig of de trein naar Maleisie (Kuala Lumpur).
Op 22 maart komt Peter aan! En dan moeten we hem natuurlijk wel kunnen ontvangen. Hij is die dag ook jarig.. dus geeft hij zichzelf maar een cadeautje om z'n vriendinnetje te bezoeken.
Hij blijft 2 weken. We gaan 1 week door maleisie heentrekken en nog een weekje naar Bali.
In Bali komen we hoogstwaarschijnlijk Sandra nog tegen (Sandra is voor een halfjaar naar Australie) en gaat een weekje bijkomen op Bali.
Helaas vertrekt Peter 4 april weer terug naar NL. Wij zullen dus nog 1,5 week door Maleisie en Singapore heentrekken.

Zo.. nu hebben jullie een beetje een idee hoe wij ongeveer zullen gaan reizen.

Groetjes van ons!

1. alice:
    8 december 2008
    ha,chantal,ik vind het nu al leuk om te lezen.Klinkt ontzettend mooi.Al vast heel veel plezier gewenst!!
    groetjes,nico,alice en kids
  2. Sandra:
    9 december 2008
    Jeetje meiden, nog maar 6 weken?? Tijd gaat zo hard!
    Ook als je op reis bent, flink van genieten hoor!

Leuk dat jullie nu een beetje een idee hebbenvan wat jullie willen gaan doen. Teveel plannen is ook niet handig want het loopt toch altijd anders dan verwacht. Wij bekijken gewoon iedere morgen watwe gaan doen, soms plannen we wat vooruit.

We zijn vorige week naar Movie World geweest, erg leuk en nog met Batman op de foto geweest. En gister in Surfers Paradise een fotoshoot gedaanin Western stijl, dus allebei verkleed op de bar en piano, foto's volgen nog.

Maar julie hebbenalle vaccinaties nu dus gehad. En alles geregeld... nu dus nog alleen maar afwachten... duurt lang he :)

Hou nog even vol, het is het wchten zeker waard!!

Liefs San
  3. Jiska:
    9 december 2008
    Oh Nath Help!! Nog maar zes weken! Waarom moest dat zo specifiek gezegd worden??? Veel te confronterend voor mij hoor haha! Nou in die zes weken nog genoeg leuke dingen gepland in Nederland dus dat scheelt!!! Maar ja daardoor zal de tijd ook wel voorbij vliegen en voor je het weet ben je dan weg en moeten we je heel lang gaan missen!! Vind je het al spannend??? En Chantal al kriebels?!
    Nou we zien wel waar jullie terecht komen. Inderdaad niet te veel pannen. Je bent immers op vakantie. Laat de sfeer van plannen, druk druk druk en stress los!!
    Nou meis tot snel nu het nog kan!!!
    Kus Jis
  4. lassche:
    ooooh chantal

wat geweldig en leuk om dat te lezen

en wat fijn dat peter ook komt

het schiet nu al echt op hé

voor je het weet ben je weg en ook weer terug

groetjes ik zie je nog wel voor dat je weg gaat
  5. chantal dekker:
    he nat!!
    dat klinkt allemaal erg mooi, je verdient het en je zult er vast op en top van gaan genieten!!wij gaan eerst samen nog genieten van een dagje verwennen aankomende zondag heerlijk!!tot dan
    en naamgenootje succes met alles
    liefs chantal
  6. joke:
    hai chantal
    wat spannend
    ik vind het te gek dat je dit durft
    heel veel plesier met de voorberijding
    groetjes en sucses
    oom henk tante joke
  7. Saskia Roy en Noa:
    10 december 2008
    hey chanie!! super de super! je hebt er zin in, t wordt de tijd van je leven. je zult zoveel nwe dingen gaan zien, nwe culturen ontdekken. geniet ervan, tis zo weer voorbij.(en das echt waar, trust me).
    geniet, en ik hoop je voor die tijdnog wel ff te zien.
    xxx de verhaaffies
  8. annemieke crama:
    12 december 2008
    nog eventjes hardstikke leuk het komt nu wel erg dichtbij
  9. lydia:
    17 december 2008
    Hey meiden, nog een maandje en dan is het al zo ver he!! tijd gaat echt snel. al helemaal klaar voor de grote reis?? Ga je wel missen hoor Chan, mis je nu al hihi. hopelijk zijn de 3 maanden snel voor bij voor mij, en genieten he, en ons goed op hoogte houden van al jullie spannende verhalen!! dan kunnen wij hier ook meegenieten! liefs Lydia
  10. marjolein berends:
    15 januari 2009
    Heey Nathalie!! Ik heb jullie site gevonden hoor!! Heel veel plezier, en ik zal zo af en toe eens een berichtje sturen!! Succes met de laatste voorbereidingen!! Liefs je collegaatje Marjolein!!
  11. Marcel Beukers:
    Hey Chantal,

ik wil je veel plezier wensen tijden je rondreis!!!

Ik hoop dat je ons bij KPMG op de hoogte gaat houden van je ervaringen,

groetjes

Marcel Beukers
  12. Rene van der Klei:
    16 januari 2009
    Hoi dames, ontzettend veel plezier gewenst met deze reis van jullie leven. Heel erg gaaf.
    Chantal, tot in april, ik ben benieuwd naar je verhalen, ervaringen en foto's!

groeten
    René
  13. Gerald:
    Hoi Chantal,

Heel veel plezier met je reis. Geniet er van en vooral niet aan ons denken ;).

Groeten,
    Gerald
  14. Arenda:
    17 januari 2009
    Hey Chantal,

Nou het eerste afscheid is voorbij...nog even doorbijten voor woensdag en dan eindelijk gaan genieten!!! Super dat je dit doet! Het kan niet anders dan dit je alleen maar goed gaat doen! Het zal iets zijn om met veel goede herinneringen op terug te kijken!! Geniet ervan en laat alles achter je ff los!!

Ik ga zeker je belevenissen volgen!!

Liefs Arenda
  15. Peter Veenstra:
    19 januari 2009
    Ola Chantal,
    feliz viaje!!
    Oftewel een hele goede reis samen gewenst en geniet van alles wat je ziet: een bijzondere ervaring om nooit te vergeten.
    Saludos
    Peter Veenstra
  16. Annemieke:
    22 januari 2009
    En, dames...Goede reis gehad?
  17. lydia:
    22 januari 2009
    Hey Chantal en Nathalie,

hoe is de reis verlopen?? vandaag eerste dagje. maar volgens mij is het bij jullie nu al avond he. is het allemaal goed gegaan? nog beetje kunnen slapen dan in het vliegtuig of viel het tegen? lopen jullie al lekker rond in de korte broek? haha. Hoop gauw wat van jullie te horen! en Chan al naar de Mac geweest daarzo haha. denk het wel!! nu kan het nog. ze hebben daar geen mac-kroket zeker, dat is wel jammer he. nou veel plezier en tot horens. liefs Lydia